Ταϊλάνδη, 21 Φεβρουαρίου 2025 – Ο Thienprasit Chaiyapatranun, πρόεδρος της Ταϊλανδικής Ένωσης Ξενοδόχων (THA), τόνισε τη στροφή της Νοτιοανατολικής Ασίας προς την προσέλκυση τουριστών με υψηλές δαπάνες για βιώσιμη ανάπτυξη. Η Ταϊλάνδη στοχεύει να αυξήσει τις δαπάνες των επισκεπτών αντί να εστιάζει αποκλειστικά στους αριθμούς αφίξεων.
Ως αποτέλεσμα, η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης ξεκίνησε το Amazing Thailand Grand Tourism and Sports Year 2025, με στόχο 39 εκατομμύρια ξένους τουρίστες και έσοδα 3.5 τρισεκατομμυρίων μπατ, κυρίως από διεθνείς επισκέπτες.
Το 2024, η χώρα παρήγαγε περίπου 1.67 τρισεκατομμύρια μπατ από τον ξένο τουρισμό. Ωστόσο, η Παγκόσμια Τράπεζα προειδοποιεί ότι ενώ οι αφίξεις της Ταϊλάνδης το 2025 μπορεί να ξεπεράσουν τα προ πανδημίας επίπεδα, οι δαπάνες ανά ταξίδι θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 20%.
Ο Rewat Kongchatri, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Nightlife Business Trade Association, σημείωσε την αυξανόμενη ζήτηση για premium τουριστικές εμπειρίες, ειδικά μεταξύ των νεαρών ταξιδιωτών με υψηλές δαπάνες. Η Ταϊλάνδη βρίσκεται σε καλή θέση για να επωφεληθεί από αυτήν την τάση μέσω της ποικίλης και παγκοσμίου φήμης γαστρονομικής σκηνής της.
Ο Anchalee Bhumisrikaew, εκπρόσωπος της Διεθνούς Συμμαχίας Ποτών και Κρασιών Ασίας-Ειρηνικού (APISWA), τόνισε ότι το F&B (υπηρεσία φαγητού) διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην ενίσχυση της τουριστικής απήχησης.
Η Oxford Economics και η APISWA συνιστούν στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να βελτιώσουν την προσβασιμότητα σε premium εστιατόρια και νυχτερινή ζωή, συμπεριλαμβανομένων επανεξετάζοντας την απαγόρευση πωλήσεων αλκοόλ στην Ταϊλάνδη από τις 2 έως τις 5 μ.μ, το οποίο θα μπορούσε να βοηθήσει τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών να ανταποκριθούν καλύτερα στις προσδοκίες των ξένων τουριστών.
Η έκθεση «Capturing High-Quality Tourism for Southeast Asia» αποκάλυψε ότι:
- Το 71% των ερωτηθέντων ταξιδιωτών δίνει προτεραιότητα στις εμπειρίες F&B σε σχέση με τα πολιτιστικά αξιοθέατα και τα ψώνια, με το 75% των τουριστών υψηλού εισοδήματος να τονίζουν αυτόν τον παράγοντα.
- Οι τουρίστες έχουν 2.5 φορές περισσότερες πιθανότητες να επιλέξουν προορισμούς με επιλογές premium F&B.
- Οι επισκέπτες με υψηλές δαπάνες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον 250 $ ανά άτομο την ημέρα για κορυφαίες εμπειρίες F&B.
- Η ασφάλεια αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα, καθώς το 84% των ταξιδιωτών τη θεωρεί απαραίτητη για την επιλογή προορισμού.
Η έρευνα κάλυψε 1,800 πιθανούς ταξιδιώτες από την Κίνα, τη Νότια Κορέα, την Αυστραλία, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, υπογραμμίζοντας τον αυξανόμενο αντίκτυπο του premium F&B στις τουριστικές τάσεις στην περιοχή.
Ως αποτέλεσμα, οι κλήσεις από όλους τους τομείς του τουρισμού και της φιλοξενίας έχουν αυξηθεί σημαντικά για την εξάλειψη της μακροχρόνιας απαγόρευσης του αλκοόλ στις 2-5 το μεσημέρι και για το ενδεχόμενο χαλάρωσης των περιορισμών στις θρησκευτικές γιορτές, οι οποίες απαγορεύουν πλήρως τις πωλήσεις αλκοόλ και πιθανώς επιτρέπουν τις πωλήσεις σε ξενοδοχεία για τουρίστες ως αρχή. Η TPN Media σημειώνει ότι προηγουμένως υπήρχε μια εξαίρεση για άτομα που έμεναν σε ξενοδοχεία σε θρησκευτικές γιορτές, αλλά αυτή η εξαίρεση τερματίστηκε λίγο μετά το στρατιωτικό πραξικόπημα του 2014 από τον Prayut Chan'O Cha ως μία από τις αλλαγές τους.
Η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης έχει απορρίψει προτάσεις για πλήρη άρση των περιορισμών στο ωράριο πώλησης αλκοόλ, αλλά η κυβέρνηση, υπό την ηγεσία του πρωθυπουργού Paetongtarn Shinawatra, φέρεται να εξετάζει έντονα τον τερματισμό της αμφιλεγόμενης απογευματινής απαγόρευσης πωλήσεων, που ισχύει εδώ και δεκαετίες και της οποίας ο αρχικός σκοπός συζητείται, ακόμη και σήμερα, σε μεγάλο βαθμό.
Τα μέσα ενημέρωσης TPN σημειώνουν ότι η επιβολή της απογευματινής απαγόρευσης των πωλήσεων είναι ασταθής στην καλύτερη περίπτωση, ειδικά σε μικρότερα καταστήματα και εστιατόρια "Mom and Pop", αλλά η πλήρης άρση της απαγόρευσης θα ωφελούσε εξίσου κάθε λιανοπωλητή, συμπεριλαμβανομένων των παντοπωλείων και των καταστημάτων ψιλικών όπου οι τουρίστες συχνά μπερδεύονται ως προς το γιατί ισχύει η απαγόρευση τα απογεύματα.
Αυτό το άρθρο εμφανίστηκε αρχικά στον αδελφό μας ιστότοπο The Pattaya News.